Gratz to me

2010-04-26, 00:45:49 / Kategori: Allmänt
Grattis till mig!

ett år närmare döden (Y)

visst känns det härligt att veta att man alltid blir en dag, en timme, en minut ädre hela tiden? skulle inte tro det, fan tiden kommer bara försvinna sen är men gammal och går med rullator och halvblind, luktar gammal människa, bryter lårbenshalsen när man ramlar på en hal fläck ute på vintern, orkar inte lyfta kassen med mat från golvet in i korgen på rullatorn så nån måste hjälpa dej, börja glöma hälften av sakerna men har gjort och skulle göra, glömer namnen på sina egne barn, behöver använda blöja för att man inte kan hålla sig tills man kommer till toan fast man står pracis utanför dörran, ligga i en säng på ålderdomshemmet och glo i taket och vänta på att nån ska komma och hälsa på, höra en gammal kärring i koridorren skrika att hin tappa sitt örehänge fast hon håller det i handen.
jag kan fortsätta i evigheter men det skulle bli så drygt att läsa så slutar här. men visst känns det härligt att inte veta hur ens liv kommer sluta, hur man kommer vara som gammal.

nej fyfan, måste sluta tänka på det nu, får fan rysningar!
och är jag rädd för nått så är det fan och bli gammal!
men jag är ju inte gammal än så GRATTIS till mig ;) 19 år och en till speciell ålder, hemma är det 18 och här är det 19 så det är bara dra och köpa sprit om jag vill ;)






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?