police haha

2009-11-21, 19:16:39 / Kategori: Allmänt
aah idag blev det att dra ut till stallet "jätte" tidigt med jennie och vi hade det ganska kul i skogen.
vi red på ett ställe som vi ridigt många gånger men just idag skulle vi upp på en jätte kulle som vi hade hittat tidigare när vi va ut och red för jätte länge sen. men den va för brant så vi red på sida av den för att se om vi hitta nån annat ställe att rida upp på kullen men vi hitta istället n jätte grusgrop typ som vi inte äns visste att det fanns. så jennie va tvungen att ringa john mitt i allt och berätta, och så här lät det typ:

- ooh john, vet du vad jag och tilda hitta?
- nej? svarade john.
- jo vi har ridit här i typ 4 år och inte veta om att det fanns typ en grusgrop här. det är som att komma till en helt ny planet! kan du förstå?
- hmm aah...
- nej du fattar ju inte alls!

sen garva vi åt det.

aah sen kom pappa och hämta oss i stallet när vi va klara och då åkte vi in till stan och käka på max.
satt där och snacka om värdelösa saker.
sen va det bara börja rulla hem när vi va klara och när jag kommer ut på e18 och gasar upp till hundra ligger det en sevil bil brevid mig som glode som bara fan.

- vad fan glor dom på? sa jennie.
- haha aah bra fråga, men du vet att det är en sevil bil va jennie? mitt svar.
- nej? :O hur vet du det?
- hmm, om man kolla in i bilen såg man alla deras prylar :P

aah sen när vi kom fram till hallsta så släppte vi av jennie och fortsatte och köra runt. sen efter ett tag så börja en polisbil att följa efter oss. hmm vad ville han, han förljde efter oss ett bra tag.
sen börja han blinka och då va det bara att stanna.

- ja hej, gissar velle att du inte har nå körkrot med tanke på skylten bak men få jag be om ditt körkort? sa polisen till pappa.

och så klart gav pappa han körkortet och papprena på att jag hade tillstånd osv, men pappa hade så klart glömt det viktigaste pappret, mitt körkortstillstånd.
aah va bara spela dum och ba, jaha skulle man ha med dom papprena oxå :O
ja så klart skulle man det, hahaha.

- aah har du nå legg med dej? frågade polisen mig.

så det va bara plocka fram det och va glad, haha och det va jag för jag har ju blivit stopad av polisen :D haha.

- aah nu är det ju så här, att jag kan ju inte skälla på dej för jag vet ju inte hur långt du har kommit i ditt körande osv så jag får skylla lite på din handledare som skall ha koll på saker.
vet du om att dimljusen är på? (polisen)
- nej vadå? :O är dom på? (pappa)
- aah det är dom, och på vissa bilar är det så att dom är ganska bländande, och på Peugeot är dom det. du får inte ha dimljus mer än när det är dimma och du får oxå ha dom på i ett tillfälle till, vet du vilket tillfälle det är? (polisen)
- nej, när får man ha det mer? (pappa)
-  jo du får oxå ha dom tillsammans med parkeringsljus på dagtid.
- jaha, nej det visste jag inte.

aah sen va det velle inte så mkt mer med det. haha men vi fick oss en garvstund när han hade åkt, pappa kände sig nog lite dum när han fick sig en lektion i dimljus osv ;)
haha, sen va det bara rulla iväg igen och köra runt lite innan vi åkte hem.
så ja, det va min dag, fast den är ju inte slut än så ja, får velle se vad som händer mer :D

haha men jag har blivit stopad av polisen, jag har blivit stopad av polisen ;)
haha känner mig som en lite sorunnge när jag skriver så. men nån gång måste ju va den första ;) haha

aya men nu va min roliga sagodag slut för nu ;D
puss&kram

Jennie

Hahaha för kul :D



2009-11-22, 17:42:11



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?